TOD2013--145

Welke online identiteit?!

In mijn vorige blog heb ik mijn moeder een aantal vragen gesteld over haar hobby schilderen. Deze vragen waren afgeleid van de logische niveaus van Dilts.
In deze blog zal ik het hebben over oplossingen voor online identiteit. Ik moet zeggen dat dit me heel vreemd in de oren klinkt. Hoe bedoel je oplossingen? En hoezo online identiteit?

Gezien de opdracht wil ik toch eerst even iets meer weten over online identiteit. Wat wordt daar nou precies mee bedoeld?
‘Online identiteit’ is de identiteit die gebruikers van een sociaal netwerk definieert in online gemeenschappen. Hoewel sommige mensen het gebruik van hun eigennaam online prefereren, identificeren de meeste internetgebruikers zich liever met een pseudoniem, die een variabele hoeveelheid identiteitsinformatie kan onthullen.

Voor mij houdt online identiteit dus eigenlijk gewoon in: “De manier waarop je jezelf op internet en online platformen presenteert”.

Maar welke oplossingen wil Koen nu eigenlijk van ons weten?
Ik ga er persoonlijk van uit dat hij eigenlijk de aspecten bedoeld die nodig zijn om het profiel compleet te maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan profielfoto’s, een badge-muur, een introtekst, score kaart en een boekenplank.

Voor mijn moeder is in ieder geval de profielfoto en de introtekst van belang. Daarnaast is het heel erg leuk als ze ook een soort gallerei zou hebben waarop ze haar schilderijen tentoon kan stellen. Daarnaast is misschien een (gedeelde) boekenplank wel handig. Op die manier kan ze laten zien aan de buitenwereld welke boeken haar inspiratie zijn. Het is dan misschien wel mooi als je ook boeken van vrienden kan importeren op je boekenplank. Ook is het leuk als de schilderijen punten kunnen krijgen. Op die manier weet Ivonne welke schilderijen heel erg gewaardeerd worden en welke schilderijen minder gewaardeerd worden.

Tja, met deze dingen in mijn achterhoofd, zal ik mijn moeder eens in een community plaatsen en daar een wireframe bij bedenken.

Een gedachte over “Welke online identiteit?!

Geef een reactie

