SONY DSC

Online identiteit

Ook deze week hadden we weer een opdracht voor SxD. Deze week is het de bedoeling om verder op de spiegelfunctie van social media in te gaan.
Aan de hand van teksten van Stephen R. Anderson en Crumlish & Malone moeten we deze opdracht maken.
Daarnaast kijken we ook naar de logische niveaus van Dilts.

Voor deze opdracht is het uiteindelijk de bedoeling om een toolbox te maken voor een persoon die hij/zij kan gebruiken binnen een community om een passende identiteit op te bouwen. Gezien het feit dat mijn moeder op geen enkel platform aanwezig is, leek het mij wel een uitdaging voor haar een toolbox te bedenken.

Logische niveaus

Met de logische niveau’s van Dilts zal ik even proberen mijn moeder verder uit te lichten. Door haar de vragen te stellen kom ik meer over haar te weten en de antwoorden kan ik gebruiken voor mijn toolbox.

De logische niveau’s van Dilts moeten we invullen voor een situatie waarbij mijn mam zich thuis voelt. Ik weet dat zij uren bezig kan zijn met schilderen en dat dit haar ontspanning is. Ik ga er dus van uit dat het schilderen een situatie is waarbij mijn moeder zich thuis voelt.

Waarom schilder je eigenlijk?
Ik schilder omdat het ontspannend werkt. Daarnaast vind ik het fijn om iets te ontwerpen wat anderen ook mooi vinden en waar ze van kunnen genieten. Tevens is het iets moois voor het nageslacht. Bij schilderen hoort de uitdaging en de voldoening als het gelukt is.

Wat doet schilderen met je?
Schilderen kan je voor mij beschrijven als een soort drug. Als ik schilder raak ik in een bepaalde flow waar ik me prettig bij voel. Het schilderen stimuleert mijn geest om steeds verder mijn creatieve grens steeds verder te willen verleggen.

Wat voor een schilder ben je?
Ik ben vooral visueel en op geluid ingesteld. Ik schildert eigenlijk alles, dit komt door een brede interesse. Dit houdt in dat ik zo wel realistisch als abstract schilder. Daarnaast vind ik het heerlijk om emoties op het doek te zetten door het inbrengen van licht in haar werk.

Wat is belangrijk voor jou bij het schilderen?
Het belangrijkste bij het schilderen is eigenlijk de ontspanning en het werken met de materialen: je ziet wat er op het doek gebeurt. Daarnaast vind ik het heerlijk dat ik mijn passie kan overdragen aan anderen. Dit doet ik onder andere door lessen aan te bieden.

Waar ben je bereidt geld en tijd in te steken tijdens het schilderen
Ik ben bereidt om tijd te steken in het voorbereiden van de cursussen en het maken van lesstof. Daarnaast ga ik ook naar lessen om kennis te maken met andere schildertechnieken. Geld word voornamelijk besteed aan boeken en leermiddelen.

Hoe schilder je?, wat vind je het leukste om te doen van het schilderen (kleuren mengen, compositie bedenken, details uitwerken)
Toen ik haar deze vraag stelde, kreeg ik eigenlijk meteen als antwoord “eigenlijk alles, het hoor namelijk bij elkaar”. Het is namelijk een cadeautje van je materiaal en je verf als problemen opgelost worden zonder dat je het door hebt. Soms lukken dingen gewoon eigenlijk zonder dat je er bij na denkt, maar gewoon door je materiaal en de verf.

Wat doe je het liefst tijdens het schilderen? Hoe voel je je tijdens het schilderen? Hoe gedraag je je tijdens het schilderen?
Heel soms is het schilderen wel stressen, maar 90% van de tijd kan ik er heerlijk door ontspannen. Ik kan dan even de wereld om mij heen vergeten en mezelf zijn.

Waar schilder je? Waarom daar? Zou je ook op andere plekken willen/kunnen schilderen?
Voornamelijk in mijn eigen atelier. Dit voornamelijk vanwege de rust. Heel af en toe neem ik in huis plaats, maar mijn atelier heeft de voorkeur. Maar ook op andere rustige plekken zou ik kunnen werken. Zolang ze maar niet gestoord kan worden door mensen die aandacht vragen. Bij dieren heeft ik minder moeite met deze afleiding omdat dat een hele andere soort afleiding is.

Zo, nu deze vragen beantwoord zijn, zal ik eens gaan kijken welke oplossingen er zijn voor online identiteit.
Hier zal ik mijn volgende blog eens aan wijden.

2 gedachtes over “Online identiteit

  1. Beste Sabrina,
    Als ik kijk na de vraagstelling zie ik soms dat je de antwoord geeft namens je moeder en de andere keer in de ik vorm. Misschien moet je hier even na kijken.

Geef een reactie

