Community redesign

In mijn blog Learning to love you more vertelde ik eventjes kort over Adrian Chan. Hij “ziet” social media als drie gezichten: Spiegel, canvas en raam.

Nu is de opdracht vanuit school om de door jou gekozen community te bekijken en te redesignen.

Wat is het?
Als ik dan naar Learning to love you more kijk, is mij al snel duidelijk dat het een canvas is. Dit komt voornamelijk omdat je opdrachten van anderen kan lezen en de uitwerkingen hiervan weer met anderen kan delen. Daarnaast is de site bedoeld om ook de uitwerkingen van anderen te bekijken.
Daarnaast is ook het “gezicht” spiegel aanwezig binnen de community. Dit omdat alle opdrachten op jezelf gericht zijn. Je geeft er je eigen invulling aan, en de opdrachten zijn vaak dusdanig specifiek dat ze voor iedereen een andere invulling hebben. Maar echt interactie is eigenlijk helemaal niet mogelijk binnen de community.

Redesign it
Voor deze opdracht moesten we dus een onderbelicht aspect van de community uitlichten. Zoals ik net al zei is er geen interactie mogelijk en dus is het raam onderbelicht.
Maar hoe kan je een raam op een goede manier inzetten bij deze community? Dat is voor mij op dit moment de vraag.

Interactie
Om interactie mogelijk te maken binnen de community zal ik een soort van Chat mogelijk maken. Door mensen te laten inloggen (met het account van hun eigen blog) geef je ze de mogelijkheid om met elkaar het gesprek aan te gaan. Daarnaast zou ik ook onder alle opdrachten en de uitwerkingen een reactiemogelijkheid plaatsen. Op die manier kan je reageren op elkaars uitwerkingen, maar tevens op de opdrachten.

Maar hoe gaan we dat dan vormgeven? Hoe gaat dat er dan uit zien?
Ik ga eens aan het schetsen en zal mijn gedachtegang hierbij schrijven zodat jullie waarom ik het zo wil vormgeven.

Een gedachte over “Community redesign

Geef een reactie

