Al denkend over vriendschap…

Nu, al zittend op mijn bed, ben ik aan het terugdenken aan de afgelopen jaren. Zelfs met mij 21 jaar heb ik voor mijn gevoel al veel dingen mee gemaakt. Ik heb de betekenis van liefde leren kennen en geleerd hoe belangrijk sociale contacten zijn. Ik noem alleen even deze onderwerpen aangezien ik hier iets verder op in wil gaan.

Echte liefde is niet in woorden uit te drukken. Zelfs geen enkel gebaar kan omvatten wat liefde betekend. Het is niet iets wat volledig nieuw is. Het bestaat al eeuwen, maar het voelt wel nieuw. Zodra je het hebt leren kennen voelt het als een tweede natuur. Ik heb het niet alleen over liefde tussen partners, ook liefde tegenover gezinsleden en zelfs huisdieren is liefde. Zonder liefde zou vriendschap niet bestaan. Het mag dan een mildere vorm van liefde zijn, toch kunnen zij even goed een stempel op je hart drukken. Ook zij vormen je tot wie je bent.

Naar mijn mening kan niemand zonder liefde en dus ook niet zonder vrienden. Zelf ben ik een heleboel vrienden kwijt geraakt. Geen contact meer…. Boem…. weg uit mijn leven. Ik voelde me alleen, was alleen. Todat ik in nood een nieuwe vriend leerde kennen. We konden zo goed met elkaar over weg dat mensen dachten dat er meer was dan alleen vriendschap in het spel was. Maar nee…. Vrienden zijn we al is het voor mij wel een vriend die ik super vertrouw.

Een mens heeft vrienden nodig. Zij zijn er op fijne en gelukkige momenten, maar ook als het allemaal tegen zit. Je vertrouwd ze, geloofd ze en weet dat ze er voor je zijn als je ze nodig hebt.

Daarom wil ik iedereen iets meegeven: “Never think that you are not worth someone, that will always be the other persons choice. So don’t ever leave someone for that way of thinking, because you’ll lose someone you love… a friend or a lover.

Geef een reactie

