LinkedIn genoeg gelinkt?

Vandaag heb ik een test gedaan die controleerde of ik mijn LinkedIn ver genoeg heb aangevuld. Van de 100 te behalen punten heb ik er 62 behaald. (Dit terwijl LinkedIn zelf aangeeft dat ik mijn pagina voor 90% ingevuld heb. Okey, maar ik weet dus wel wat ik verkeerd gedaan heb en nu dus ook hoe ik het beter kan doen.

Maar waarom heb ik eigenlijk een LinkedIn pagina? Eigenlijk heb ik mijn LinkedIn pagina voornamelijk uit nieuwsgierigheid gemaakt. Wat bied LinkedIn mij en hoe kan ik het goed toepassen in mijn leven? Ik heb al mijn baantjes toegevoegd samen met de werkzaamheden. Daarnaast heb ik een kleine omschrijving van mijzelf gegeven. Maar wat doe ik verder met LinkedIn? Eigenlijk helemaal niks. Ik vind namelijk dat LinkedIn vooral te zakelijk is voor mij. Op dit moment heb ik een baan en ben ik druk bezig met mijn studie, dus heel erg veel profijt heb ik er nog niet van. Wel vind ik LinkedIn een goed medium om contacten te leggen met anderen. Ik zou ook zeker mensen aanraden om voor zakelijke doeleinden een LinkedIn account aan te maken. Je kan heel makkelijk contacten leggen en het profiel van andere mensen bekijken. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook mensen die je aanspreken uitnodigen om een kijkje te nemen bij jou bedrijf, of zelfs nieuwe werknemers werven. Dit alles vind ik heel erg handig en erg praktisch. Natuurlijk zit er wel een klein addertje onder het gras: Het is namelijk zo dat mensen zich op sociale media anders voor kunnen doen dan dat ze daadwerkelijk zijn. Hier moet je als werknemer wel rekening mee houden als je besluit iemand aan te nemen via sociale media.

Voor mij is LinkedIn wel een uitkomst. Ik zocht altijd overal naar mijn CV en als ik het bestand dan niet weer kon vinden moest ik het weer helemaal opnieuw beginnen. LinkedIn heeft er voor gezorgd dat ik heel gemakkelijk mijn CV kon uploaden waardoor ik deze eigenlijk altijd en overal bij de hand heb. Erg handig!

Een gedachte over “LinkedIn genoeg gelinkt?

  1. Je hebt eigenlijk dezelfde mening als ik. Dat LinkedIn niet zoveel toevoegt voor mij alleen jij vult je LinkedIn pagina wel in waarbij ik dat bewust niet doe. Maar misschien moet ik het wel doen en is het handig voor de toekomst zoals ik teruglees in je post. Verder prima geschreven blogpost!

Geef een reactie

