Eerste schooldag!

Zo… een nieuwe dag op school en ik heb er weken naar uit zitten kijken. Valt het me tegen? Nee, eigenlijk totaal niet. Ik zie weer mensen van mijn vorige klas, maak gezellig een praatje en kom er achter dat velen een goede vakantie hebben gehad.
Mijn eerste les in de nieuwe klas bevalt me prima! De klas is relatief rustig en ik ben al een eind met het lezen van het opgegeven huiswerk. Het jaar is weer met een spurt begonnen en ik geniet met volle teugen.
Toch mis ik iets vandaag…… Internet! Ik heb de hele dag op school zonder internet gezeten. Het internet wil maar niet werken op mijn laptop en eigenlijk merk ik vandaag hoe afhankelijk ik ben van het internet. Facebook checken, even een muziekje op Spotify luisteren of kijken of er nog leuke en interessante berichten op Twitter geplaatst zijn. En dat terwijl ik een Advise SOcial Media semester op school aan het volgen ben. Ofwel, ik kan echt niet meer zonder internet en zonder sociale media. Toch eigenlijk wel weird bedenk ik me net. Vroeger kon ik me hele dagen vermaken zonder ook maar enigszins aan internet te denken, maar nu blijk ik eigenlijk totaal niet meer zonder te kunnen! Toch frustreert mij dat wel eens… waarom ga ik me vervelen als ik niet meer op het internet kan? Waarom kan ik er zo gefrustreerd door raken? Waarom laat ik internet mijn leven bepalen???

Omdat ik het leuk vind en internet geïntegreerd is in mijn leven, toch?

Geef een reactie

