Spread what?!


Het gebruik van een foto op de hele pagina en dan de kleuren van de foto terug laten komen in de titel kleuren en in de tekstkleuren vind ik erg mooi. Aan de ene kant is het heel geordend maar juist doordat het woord “Change” als het ware buiten de kolom valt maakt het losser.


Ik vind de rechter pagina eigenlijk het mooiste. En dan vooral hoe de tekst geordend staat ten opzichte van de achtergrond. Ook het feit dat de kolommen juist aangegeven zijn m.b.v lijnen vind ik mooi.


Het gebruik van plaatjes, vormen en tekst ten opzichte van elkaar vind ik hier erg goed gelukt. Ook het feit dat de kleuren van de plaatjes zijn toegepast in de koppen vind ik mooi. Het doet mij denken aan een mooi opgemaakt boek met gedichten.


Simpel en eenvoudig, maar overheerlijk duidelijk! Het contrast tussen het zwart van de ene pagina en de witte bast op de andere pagina maakt dat beide pagina’s evenveel opvallen. En als je dan nog kijkt dat de kleuren die gebruikt zijn op de zwarte pagina grotendeels kleurscharkeringen zijn van oranje…. Maar alle elementen zijn even aanwezig door ook het gebruik van “witte” stukken.


Ik vind de indeling van deze spread gewoon heel stijlvol. Het hout op de achtergrond met een houten lijst waarin een foto is weergegeven. Met een duidelijke dikgedrukte kop en verspreid over de twee pagina’s de witte tekst op een lichtelijk transparante zwarte achtergrond. En de kolommen zijn weer aangegeven door middel van scheidingslijnen…. Dat spreekt me gewoon aan!

Geef een reactie

