Learning to love you more

Vorige week kregen we van een docent de opdracht om een stuk door te lezen van Adrian Chan (http://johnnyholland.org/2008/11/a-social-interaction-primer/)
Hij bespreekt daarin de drie gezichten van social media: Spiegel (jezelf), canvas (anderen) en raam (interactie).

Vervolgens was het de bedoeling dat we kozen uit drie communities om een opdracht mee uit te voeren:
Learning to love you more
Bookcrossing
Geocoaching met als voorbeeld: Repudo

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de “Learning to love you more”community. Deze sprak mij heel erg aan omdat deze voornamelijk op jezelf gericht is. De laatste tijd kijk ik heel erg veel naar anderen, en juist door hier een opdracht van te doen, leek het me leuk eens een blik op mezelf te werpen.

Een pittig streven
Mijn streven was om gewoon de laatste opdracht van de community te doen om deze te leren kennen, maar dat was een aardig pittig klusje:

Assignment #70
Say goodbye.

REPORTS:

Sometimes it’s hard to say goodbye. It just feels easier to keep holding on. But in the long run it’s usually a good idea to let go, it’s the daring thing to do. It allows room for new things, for transformation. And maybe the goodbye isn’t even forever, but you can’t know until you really say goodbye and mean it. In some cases, goodbye is really the end, and good riddance! For this assignment, say goodbye to all the things you need to let go of: bad habits, dead people, alive people, ex-boyfriends and girlfriends, self-destructive feelings and behaviors, jobs, projects, re-occuring thoughts, etc.

Write it as a simple list:

Goodbye Bill.
Goodbye wetting the bed.
Good bye interrupting people when they are talking.
etc.

It can be as long or as short as you like. And, most importantly, take a moment with each one to really say goodbye. This isn’t a catalogue of your fears and faults, this is a ceremony to bid them farewell.

Daar moet ik dus eens goed over na gaan denken!
Mijn lijst zal ik in een volgende blog publiceren!

3 gedachtes over “Learning to love you more

Geef een reactie

